EiC rozpoczyna realizację nowego projektu. W ramach programu Erasmus+ wraz z partnerami z Walii, Polski i Turcji w latach 2019 - 2022 będziemy realizować projekt "Expeditionary Learning". W dniach 17-18 stycznia spotkaliśmy się w Krakowie, aby zaplanować pierwsze działania jakie EiC powinno zrealizować.
Głównym celem projektu jest
wykorzystanie w szkołach ekspedycyjnego nauczania i uczenia się, rozumianego jako pedagogika, filozoficznego podejścia do procesów nauczania i uczenia się, opartego na uczeniu się przez doświadczenie, a także jako metodologii nauczania i uczenia się, w celu:
a / zapewnianie nauczycielom, na dobrych przykładach, metod, technik / narzędzi zwiększających atrakcyjność lekcji, połączenie z rzeczywistymi problemami życia i zatrudnienia oraz zaangażowanie wszystkich uczniów, naukę i dobre samopoczucie,
b / zaoferować nauczycielom podejście do edukacji szkolnej, procesów nauczania i uczenia się, umożliwiające nawiązywanie kontaktów międzydyscyplinarnych i podnoszenie kluczowych kompetencji, umiejętności komunikacji i badań w zróżnicowanym, wielokulturowym i zglobalizowanym świecie,
c / kształtowanie postaw otwartości i współpracy, wspieranie procesów demokratycznych i społeczeństwa obywatelskiego w zintegrowanej Europie,
d / budowanie systemowej kultury organizacyjnej, wspieranie rozwoju całej szkoły i uczenia się instytucjonalnego, umożliwiając interdyscyplinarne podejście do pracy w szkole, rozwiązywanie problemów i dzielenie odpowiedzialności za uczenie się uczniów i nauczycieli z wieloma podmiotami.
Będziemy współpracować z 6 szkołami w Walii, Turcji i Polsce oraz planujmy dotrzeć do ponad 110 nauczycieli i ponad 1700 uczniów w tych szkołach poprzez działania w ramach projektu. Interesariusze będą wspierani przez 3 organizacje, 1 w Walii, 1 w Turcji i 1 w Polsce, posiadające wiedzę, zrozumienie i umiejętności do promowania rozwoju metodologii Expeditionary Learning (EL) poprzez działania skoncentrowane na uczniach.