Krakowskie szkolenie w projekcie Inclusive Schools / Szkoły Włączające

W czwartek 17 października zorganizowaliśmy w Krakowie, dzięki gościnności dyrekcji SP 93, otwierające spotkanie w projekcie „Inclusive Schools – INSCOOL”.

Podczas podzielonego na dwie części warsztatu, w części pierwszej rozmawialiśmy o tym, jak w naszych szkołach wygląda edukacja włączająca: z jakimi wyzwaniami się wiąże, jakie wartości realizuje, jakimi działaniami ją wprowadzamy czy wspieramy. Mówiliśmy o roli sojuszników w budowaniu włączającej kultury szkoły i o tym, jak planować działania aby się nie wypalić.

Po przerwie przyglądaliśmy się strukturze i zadaniom w projekcie INSCOOL, poznawaliśmy się bliżej i planowaliśmy pierwsze działania w szkołach, które zdecydowały się dołączyć do naszego projektu. Są to trzy szkoły z Krakowa: SP 93, VII prywatne LO im. Reja i Zespól Szkół Ogólnokształcących Sportowych nr 1.

Trzymajcie kciuki za realizacje pierwszych zadań a my wkrótce będziemy informować, coś takiego zaplanowaliśmy w poszczególnych szkołach.  

O EIC

Stowarzyszenie „Expedition Inside Culture” to nowa, ale energiczna i szybko rozwijająca się organizacja o międzynarodowych powiązaniach. Formalnie utworzona w styczniu 2003 r., Od 2001 r. grupa nauczycieli i studentów z Zabrza, w południowej Polsce (region Górnego Śląska), zorganizowała międzynarodowe projekty edukacyjne dla młodzieży. Wśród naszych partnerów mieliśmy szkoły i uniwersytety z Rumunii, Litwy, Ukrainy, Niemiec, USA, Słowacji i Polski. Każdego roku w innym regionie Europy Środkowej tworzymy naukową, międzykulturową ekspedycję, aby poznać i poznać jej kulturę, architekturę, grupy etniczne, tło historyczne, religię i lokalne zwyczaje. Nasi stali partnerzy to Bowling Green State University  i Expedition Inside Culture Romania.

Ludzie EIC.

Search