Wieloletnia nauczycielka historii i wos w LO, SP i Gimnazjum. W pracy z młodzieżą zrealizowała szereg projektów o tematyce społeczne, ekologicznej oraz historycznej. Uważa, że formalne nauczanie nie powinno ograniczać się do murów szkoły, ale jak najczęściej korzystać z otocznia , w którym mieszkają uczniowie. Absolwentka wydziału historii na UAM w Poznaniu, studiów podyplomowych w zakresie edukacji niezależnej na UW oraz zarządzania w oświacie na UJ. Entuzjastka i propagatorka pedagogiki Rudolfa Steinera, pomysłodawczyni utworzenia w Poznaniu pierwszego przedszkola waldorfskiego, członkini Stowarzyszenia Edukacyjnego Wolna Szkoła Waldorfska.
Trenerka i coach, prowadzi warsztaty dla dyrektorów na Studiach Podyplomowych Liderów Oświaty, zajęcia dla nauczycieli na Studiach podyplomowych z Edukacji alternatywnej w zakresie pedagogiki waldorfskiej (UAM), szkolenia dla rad pedagogicznych na temat metody projektu, oceniania kształtującego, , współpracy w zespołach nauczycielskich i w zespołach uczniowskich, procedur wprowadzania zmiany oraz szkolenia dla dyrektorów z zakresu przywództwa edukacyjnego.
Ćwiczy jogę i mniej systematycznie nordic walking i pływanie. Lubi wędrówki po górach, spływy kajakowe ale też wyludniony Poznań w czasie świątecznych weekendów.
Artykuły
- Laura Piotrowska